بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شکنجه‌گران مسجد مکی بازداشت شدند

  • کد خبر: ۱۷۱۶۳۶
  • ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
  • ۱
شکنجه‌گران مسجد مکی بازداشت شدند
چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از طلبه سنی در زاهدان دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از آنکه ۲۷ خرداد عوامل مسجد مکی یک طلبه اهل سنت را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و شکنجه کردند حالا خبر رسیده است که چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از این طلبه در زاهدان دستگیر شدند.

این افراد هفته گذشته یک طلبه سنی مذهب به نام یحیی استادی را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و سه روز در زیرزمین مسجد مکی، وابسته به مولوی عبدالحمید زندانی کرده‌اند!



افراد بازداشت شده که از وابستگان به مسجد مکی هستند نقش اصلی در حبس، تهدید، شکنجه روحی و جسمی و اخذ اعتراف اجباری از طلبه مذکور را داشته‌اند.  

بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از افراد بازداشت شده تعاملاتی با شبکه‌های ماهواره‌ای تروریستی داشته و ضمن ارسال اخبار کذب برای این رسانه‌ها موجبات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را فراهم کردند.  

آخرین اقدام این افراد، تصویربرداری از اعترافات اجباری از طلبه محبوس و انتشار خبر ساختگی مسمومیت و ترور عبدالحمید اسماعیل زهی بوده است.

گفتنی است؛ افراد وابسته به مولوی عبدالحمید روز ۲۷ خرداد به بهانه سو قصد به یک طلبۀ اهل‌سنت مظنون شدند و او را به‌صورت غیرقانونی حبس کردند.

براساس بررسی‌ها فرد حبس‌شده توسط عوامل عبدالحمید اهل چابهار است و سابقهٔ حضور در مدرسه دینی را دارد. این فرد گفته که در ۳ روز حبس به‌صورت مکرر بازجویی و شکنجۀ روحی و جسمی شده و عوامل عبدالحمید او را مجبور کرده‌اند که حرف‌های آن‌ها را تکرار کند.

در واکنش به این اتفاق رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان گفته بود: عوامل مسجد مکی باید قصد مسموم‌کردن عبدالحمید توسط فرد بازداشت‌شده را اثبات کنند وگرنه باید پاسخ‌گو باشند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
0
احسن
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->